Alytaus Likiškėlių progimnazija

          Įtraukusis ugdymas reikalauja nuolat atnaujinamų žinių ir praktinių gebėjimų, kad mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai galėtų užtikrinti veiksmingą ugdymą bei pagalbą visiems mokiniams.

          Kovo 5 – 20  dienomis 40 pedagogų iš  Alytaus miesto bendrojo ugdymo mokyklų  dalyvavo 40 valandų mokymuose. Mokymų tikslas – siekiant TŪM programos pažangos plane numatytų tikslų, tobulinti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų kompetencijas ir kelti jų kvalifikaciją. Siekti įtraukties gerinimo pradinio ugdymo koncentre, stiprinti mokyklų tinklaveiką bendradarbiaujant bei dalinantis turimais žmogiškaisiais ir materialiniais ištekliais dėl įtraukiojo ugdymo kokybės tobulinimo.

          Kaip taikyti įtraukiojo ugdymo principus, pritaikyti ugdymo procesą skirtingų poreikių mokiniams, planuoti pastoliavimą ugdymo(si) procese, kaip atrasti resursų pedagogams, kad jie galėtų atliepti mokinių poreikius.  Į šiuos ir kitus klausimus ieškojo mokymų dalyviai  Mokymų metu diskutuota, kaip  efektyviai bendradarbiauti su mokinių tėvais bei kaip svarbu dirbti komandoje, bendrauti ir bendradarbiauti. Į šiuos ir kitus klausimus mokymų dalyviai ieškojo atsakymų kartu su  lektore, Geštalto psichoterapijos konsultante, vaiko raidos specialiste Lina Liutviniene.  Kovo 19 – 20 dienomis mokymų dalyviai vyko į įstaigas, sukaupusias unikalios patirties ugdant individualių poreikių turinčius vaikus.  Lankydamiesi įstaigoje „Sėkmingi vaikai” -  susipažino su įstaigos veikla,  ABA terapijos metodika, išklausė pranešimą - „Įtraukianti aplinka ir profesionalų komanda – raktas į sėkmingą vaikų ugdymą“,  individualių mokymosi poreikių centre „Upės teka“ – susitiko su pagalbos vaikui specialistais, kurie pristatė savo darbo metodus. Sensorinėje  erdvėje „Penki pojūčiai“ pedagogai domėjosi  sensorikos principais ir holistine perspektyva vaiko raidoje.  Kauno Prano Daunio ugdymo centre susipažino su centro darbo specifika bei  turėjo galimybę stebti centro pedagogų, dirbančių sutrikusios klausos ir autizmo spektro sutrikimą turinčių mokinių klasėse, darbą. Unikali patirtis, veiklos stebėjimas natūralioje ugdymo aplinkoje, padėjo giliau suprasti pedagoginius metodus, mokinių įsitraukimą. Lankydamiesi Užliedžių daugiafunkciniame centre-mokykloje sužinojo mokyklos sėkmės istorijas ugdant raidos iššūkių turinčius mokinius atviroje klasėje. Atviroje klasėje  besimokantys specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, padedant antrajam mokytojui ir mokytojo padėjėjui, įtraukiami į bendras klasės ugdymo veiklas, esant poreikiui užduotys ar jų formos yra pritaikomi, parenkamos tinkamos mokymo(si) priemonės, mokiniams papildomai teikiama mokymosi pagalba. Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijoje pedagogai susipažino su  įtraukiojo ugdymo metodikomis ir jų taikymo patirtimis progimnazijoje. Išklausė pranešimus: „Sensorinių priemonių pritaikymo galimybės mokykloje – švietimo pagalbos specialistų sėkmės istorijos“ bei „Žaidybinių metodų įtraukiąjame ugdyme praktinis pritaikymas“.

          Šie mokymai baigėsi, tačiau nuolatinis įgūdžių tobulinimas yra svarbus tiek asmeniniam, tiek profesiniam augimui, didina pasitikėjimą savimi ir gerina pedagogų veiklos rezultatus.

          TŪM II įtraukiojo ugdymo koordinatorės, Alytaus Likiškėlių progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Čepanonienė, socialinė pedagogė Rima Vitienė

          Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

          Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

          Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.